לימה היפה, המקסימה והאוכל!

לימה היפה, המקסימה והאוכל!

עזבתי את לימה לפני 10 שנים וחוץ מהחברים והמשפחה (בלה בלב בלה..) אני הכי מתגעגת לאוכל! אין מה לעשות, לימה לא סתם נקראת בירת האוכל של דרום אמריקה. אני אפילו הייתי קוראת לה בירת האוכל של העולם כולו בגלל המגוון העשיר של סגנונות.
רוב הישראלים שמגיעים ללימה הם לא מודעים שיש שם מסעדות מדהימות, אחרי הכל, לימה היא המעבר לטיולים בתוך פרו וזהו. אם הם רק היו יודעים שאת הסביצ'ה הכי טוב אפשר לקנות ב5 סולס בשוק ושהוא עשוי מהדג הכי טרי שהם אכלו אי פעם…

אבל בוא נעזוב את השוק רגע ונתמקד בדבר הרציני: המסעדות! להלן רשימת הפייבוריטים שלי:

הוגו הבעלים (מסעדה איטלקית בלימה)

לה טראטוריה די ממברינו (LA TRATTORIA DI MAMBRINO). באחד הסינתאות שיוצאות מהפארק במירפלורס מגיעים לטרטוריה ואפשר לזהות אותה מה אנשים שמחכים בחוץ. המסעדה הייתה הרבה יותר קטנה אבל הגדילו אותה לפני כמה שנים, ובכל זאת נשארב מסעדה קטנה ואינטימית. אחרי שמחכים עם משקה מעניין או כוס יין מגיעים לשולחן ומיד המלצר הנחמד מביא לחם מדהים שמייצרים במקום. דבר כזה לא טעמתי בשום מקום אחר בעולם, מין לחם שטוח טרי טרי שטובלים אותו בשמן זית ופשוט אי אפשר להפסיק לאכול אותו. מסובבים את הראש ורואים את האופים מכיים בצק לאוויר ומגלגלים אותו. גם לזה מתמקרים לראות. אחרי הלחם מסתכלים בטפרית העשיר. אני תמיד מתלבתת אם להזמין מנה בשרית מורכבת או פסטה ולרוב אני מחליטה ללכת על המנה המושלמת שלהם – רביולי תרד וריקוטה עם חמאה ומרווה. יש משהו בפשטות של המנה שעושה אותה מושלמת. כמובן הפסטה טרייה ועשויה במקום. אני גם לא יכולה להתאפק ולתעון מכל המנות בשולחן (טוב, זה בכל מסעדה!).

תוך כדי האוכל תמיד מגיעים אוגו או סנדרה הבעלים של המקום ומתיישבים איתך בשולחן. או שהם מספרים משהו מצחיק או סתם שואלים איך הכל היה, אבל אפשר לראות למה המסעדה כל כך מצליחה בגלל שהבעלים תמיד שם. מפנים שולחנות, מדברים עם הסועדים והם גם הרבה במטבח. אישתו של הוגו – סנדרה – היא מרכיב מאוד חשוב בטראטוריה. היא אחריית על הקינוחים. נראה לי שפה זה המקום היחיד שטפרית הקינוחים יותר גדול מהטפרית של האוכל. ופה מתחילה הבעיה: מה מזמינים? הכל טעים! יש גלידות טריות מהמקום, טירמיסו, מוסים ואין ספור בסרים טעימים. בסוף עם האספרסו מגיעה תמיד צלחת עם מתוקים קטנים.

בקיצור חוויה מדהימה! המחיר בהתאם כמובן, אבל שווה כל "סול".
כתובת Calle Bonilla 106, Miraflores 446-7002

בתאבון!

מאמרים וכתבות נוספות

ניו יורק
פורטוגל – אלבופיירה
מצרים – לוקסור
בורה בורה
איי גלפאגוס